Köpvillkor
bolags- och kontaktinformation
Svenska Vitvaror Outlet AB 127 39 Skärholmen
Organisationsnummer: 559307-6853
Telefon: +46 73 786 83 99
E-post: info@vitvaroroutlet.se
Köpvillkor senast uppdaterad: 2024-07-28
1.0 Köp på Vitvaroroutlet.se
1.1 Genomfört köp på vitvaroroutlet.se / registrerat konto
Vid genomfört köp eller konto registrering på vitvaroroutlet.se accepterar du som kund att automatiskt gå med vårt nyhetsbrev. Vi kan vi komma att auto registrera din e-post adress på vårt nyhetsbrev som administreras via mailchimp. Om du önskar avregistrera dig kan enkelt skicka oss ett meddelande på info@vitvaroroutlet.se med den e-postadress som ska sägas upp så anordnar vi detta så fort som möjligt. Du kan alternativt säga upp dig enkelt via vårt nyhetsbrev (Längst ner på mailet).
1.2 Betalningsalternativ
Tillsammans med Klarna Holding AB (publ), Sveavägen 46 , 111 34 Stockholm, Sweden, erbjuder vi följande betalningsalternativ där betalningen görs direkt till Klarna:
• Betala med kort:
Betala fullständiga beloppet direkt till Klarna Holding AB eller Klarna Payments.
• Faktura:
Gör köpet i lugn och ro. Betala enligt överenskommen faktureringstid. Detta alternativ erbjuds dock främst till företagskunder med enstaka undantag. Detta görs till vårt BankGiro.
• Betala Swish:
Betalning via Swish i butik eller vid leverans av din produkt till vårt företagskonto. Läs mer om Klarna’s allmänna villkor här
Du hittar även mer information om hur Klarna skyddar dina personuppgifer genom att klicka här.
1.3 Leveransalternativ
Hos Vitvaror Outlet Erbjuder vi följande leveransalternativ:
- Hämta i butik
- Lokal leverans av Vitvaror Outlet
- Inrikesleverans av Vitvaror Outlet vid överenskommelse
- Inrikesleverans av våra leverantörpartners
För att se villkor för våra leveransfrågor var vänlig och besök vår policy för leveransfrågor.
1.4 Ångerrätt
För att se dina rättigheter kring ångerrätten. Var vänlig och besök vår sektion för öppet köp och ångerrätt hos Vitvaror Outlet.
1.5 Reklamation
1.5.1 Allmänt
Du har rätt att reklamera en ny vara i tre år efter att du mottagit varan i fall denna produkt var av nytt skick, men det är viktigt att du gör det så snart du hittar ett fel. Du har inte rätt att reklamera våra begagnade varor utöver den garantitid som är överenskommen. Om din reklamation har blivit nekad och du kvarstår vid din begäran och vill få tvisten prövad kan du vända dig till Allmänna reklamationsnämnden (ARN). Länk: www.arn.se
1.5.2 Transportskada
Du ska alltid undersöka emballaget ordentligt när varan tas emot så att eventuella transportskador upptäcks redan vid leveransen. Om du upptäcker en transportskada på en vara bör du se till att detta noteras på den del av fraktsedeln som chauffören behåller. Anmälan om transportskada ska ske i enlighet med vår policy för leveransfrågor.
1.6 Garantier
För att se garantier vänligen se avsnitt om garantier för våra olika nya och begagnade produkter.
1.7 Kundtjänst
För att få svar på dina frågor kring produkter, leverans- och fraktvillkor, för att ångra eller reklamera ett köp eller för att framföra klagomål eller andra synpunkter är du välkommen att höra av dig till vår kundtjänst på telefonnummer +46 73 786 83 99 eller kontakta oss via e-post på info@vitvaroroutlet.se
1.8 Tvister
Vi strävar efter att samtliga kunder ska vara nöjda. Vi försöker alltid att i första hand komma överens med dig om en lösning för det fall någonting blivit fel. Kontakta därför gärna vår kundtjänst om du inte är nöjd. Om en tvist uppstår som vi inte kan lösa tillsammans kan du vända dig till Allmänna Reklamationsnämnden. Vi medverkar vid eventuella förfaranden i Allmänna Reklamationsnämnden och följer deras rekommendationer.
Allmänna Reklamationsnämnden
Box 174
101 23 Stockholm
http://www.arn.se
Om en tvist uppstår som vi inte kan lösa tillsammans kan du vidare ha möjlighet att använda dig av Europeiska Kommissionens online-plattform för alternativ tvistlösning, som du hittar på http://ec.europa.eu/odr. Vänligen notera att plattformen är till för att ge konsumenter och företag en ingång för prövning av tvister som uppstått vid gränsöverskridande e-handel. Du som kund har där möjlighet att lämna in klagomål på alla officiella EU språk.
Tvister kan även prövas av svensk allmän domstol.
1.9 Personuppgifter
Se vår integritetspolicy för mer information om hur och varför dina personuppgifter samlas in, behandlas och lagras.
2.0 Kakor
Se vår kakpolicy för våra kakor.
3.0 Bärhjälp
Om du behöver bärhjälp kan du i kassan välja vilken våning din lägenhet ligger på. Vi tar ut en avgift på 200 kr per produkt och per våning.
Ett exempel: Om du har tre produkter i varukorgen och väljer våning 3, blir kostnaden enligt följande:
(3 produkter x 3 våningar) x 200 kr = 1800 kr.
Det är viktigt att du som kund ansvarar för att kontrollera din varukorg. Om du har två tunga produkter och en lättare produkt, som exempelvis en hushållsapparat, och väljer bärhjälp, kommer vår kassa endast att ta hänsyn till antalet produkter, inte deras vikt. Vi rekommenderar att du gör två separata köp om du endast behöver bärhjälp för vissa produkter.